Mersalg med lys
Den helt rigtige belysning i butikken er med til at understrege konceptet og sælge varen
For lavt til loftet kan ofte give store udfordringer mht. den korrekte og mest behagelige belysning. Derfor valgte en rådgivende installatør til, at opsætte 114 stk. Milano-spot mer 35W, i stadet for 70W i Kop & Kande butikken i Aalborg. Det sparer både meget på el-forbruget og får butikken til at virke som en enhed, hvor lys og lokalet bliver harmonisk.
“Vi er rigtig glade for det nye lysanlæg. Ikke kun fordi vi sparer strøm, men lyset falder godt og naturligt ind i butiksindretningen. Lamperne kan drejes og flyttes, hvilket giver stor fleksibilitet, når vi får nye varer og ændrer på vores udstilling. Det er også en kæmpe fordel, at vi kan placere strømudtag i skinnerne i loftet, så vi slipper for at have forlængerledninger liggende hen over gulvet til gene for kunderne,” fortæller indehaveren af Kop & Kande Freddy Larsen.
Facaden er reklame
De fleste butikker har tænkt belysning ind i deres områder, og ejerne er klar over, hvor vigtigt det rigtige lys er, når de står med en kunde. Både for både at yde produktet retfærdighed og gøre kunden godt tilpas i butikken. Desuden udgør butiksvinduer og facader en væsentlig del af gadebilledet. En spændende facadebelysning er med til at gøre god reklame for butikken – også efter lukketid.